Archive Pages Design$type=blogging

Google'da Zirveye Koşun !

Bu yazımda Google için sıralamamıza doğrudan etki edebilecek kadar önem taşıyan site hızı, içerik kalitesi, tekil hit gibi etmenlerden bir kaçına değinmek istedim.

google zirve, seo, google ilk sayfa

Google Sıralamanızı Yükseltin

Google sürekli geliştirdiği algoritmalarıyla farklı SEO metriklerine farklı oranlarda değer verir. Örneğin bir zamanlar Google için çok büyük bir öneme haiz olan PageRank bunlardan biriydi. Gel gelelim Google, PR değerinin manipüle edilmesinin ardından PageRank değerlerini sıfırlayarak algoritmalar için artık öneminin kalmadığını belirtmiş oldu. Google'ın sürekli değişim gösteren bu algoritmalarına ayak uydurmak biraz zor olsa da Google için önemini asla yitirmeyen belli başlı kemikleşmiş yapılar hala varlığını sürdürmeye devam ediyor. Örneğin site hızı, içerik kalitesi, tekil hit gibi etkenler hiçbir zaman önemini yitirmeyecek olan etmenlerden. Bu yazımda da Google için sıralamamıza doğrudan etki edebilecek kadar önem taşıyan etmenlerden bir kaçına değinmek istedim. Lafı daha fazla uzatmadan hemen ilk maddemizle konuya giriş yapalım.

Anahtar kelime, alan adınızın ilk kelimesi olmalı.

anahtarkelimeABC.com gibi bir site diğer koşulların tamamen aynı olduğu durumlarda %69.3 gibi bir oranla daha avantajlıdır. Eğer domain name değişikliği yapamayacak noktadaysanız, subdomain kullanabilirsiniz. (anahtarkelime.ABC.com gibi.)

H1, H2 ve H3 etiketlerindeki anahtar kelimeler.

Bu taglar arasında yer alan anahtar kelimeler, arama motorlarına bir ilgililik durumunu belirtir. Sayfa içerisinde bu tagları kullanarak başlık içerisinde anahtar kelimelerin var olması olumlu bir durumdur.

Alan adınızın yaşı ve tescil uzunluğu.

Bir alan adının yaşı ne kadar büyükse Google gözünde daha itibarlı olur. Aynı şekilde yeni tescil edeceğiniz bir alan adının da tescil süresi uzadıkça google sıralamanıza etkisi o denli artmış olur. Daha açık şekilde söylemek gerekirse alanadınız.com domainini tescil ettirirken 1 yıllık yerine 5 yıllığına tescil ettirirseniz Google size daha farklı bir yaklaşımda bulunacaktır.

Sayfa yükleme hızınız.

Arama motorlarında başı çeken Google ve Bing için sayfa yükleme hızı bir sıralama kriteridir. Arama motoru botları, sitenizin boyutunu ve sunucu hızınızı oranlayarak sayfa yüklenme hızınızı belirleyebilmektedirler.

Kopya içerik.

Siteniz başka bir siteden veya kendi sitenizdeki bir sayfadan kopya içerik bulunduruyorsa (bir kısmı değiştirilmiş olsa bile) arama motorları bu durumu hoş karşılamayacaklardır.

Sayfanızın kırıklarını aldırın.

Bir site içerisinde ne kadar çok kırık link varsa Google o siteye çöp site, boşlanmış, ilgilenilmeyen site gözüyle bakar.

İçerik kategoriniz.

Site içeriğinizin "her şeyden biraz" kategorisinde olmasındansa tek bir alanda içerik üretmenin faydası tabii ki daha belirgin şekilde gözlemlenecektir. Tek bir alanı konu edinen siteler diğer sitelere oranla hem sıralamada hem reklam gelirlerinde ön plana çıkmaktadır. Böyle sitelere "nish" site de denmektedir.

TrustRank - Güven Sıralaması

Sitenize yüksek güvenilirliği olan bir kaç siteden link verilirse Google, sizin de güvenilir olduğunuzu düşünebilir. Bu sıralamada oldukça önemli bir detaydır.

Sunucunuz nerede barınıyor?

Sunucunuzun nerede barındığı özellikle coğrafi konumlu aramalarda sıralamanıza etki eden etmenlerin başında gelir.

Ülkenize ya da şehrinize özgü domain kullanın.

Yalnızca bir bölgeye özgü içerik üretiyorsanız, yani içeriğiniz yalnızca Türkiye'deki insanları ilgilendiriyorsa alanadınız.com.tr uzantısıyla bir alan adı tescil ettirmeniz faydanıza olacaktır. Hatta İstanbul için .ist ya da .istanbul uzantılı alan adları tescil ettirebilirsiniz.

e-Ticaret sitesiyseniz SSL sertifikasız olmaz!

Elbetteki bir e-Ticaret sitesinin müşterilerinin güvenliği için kullandığı SSL, Google için bir sıralama kriteri olacaktır.

Responsive sayfalar mobil aramalarda öne çıkacaktır.

Mobil optimizasyon, Google için oldukça önemlidir. Mobil cihazlardan yapılan aramalarda responsive özellikteki siteler daha ön planda tutulurlar. (Sayfanızı responsive hale getirmek isterseniz: Responsive (duyarlı) Web Sayfası Oluşturmak)

DMOZ'a kayıtlı mısınız?

Google, DMOZ kayıtlı sitelere daha çok güvenir. DMOZ kaydı nasıl yapılır?

Ziyaretçi, ziyaretçiyi getirir.

Bir sayfanın diğer sayfalara nazaran aldığı organik hit sıralamada doğrudan bir etki yaratacaktır.

Ziyaretçilerin sayfanızda geçirdikleri süre.

Ziyaretçilerin bir Google aramasıyla geldikten sonra sitenizde geçirdiği süre oldukça önemlidir. Sayfanızda gezinen ziyaretçiler sitenizin kaliteli içerik barındırdığının işaretçisidir.

Pop-up veya reklam bombardımanı.

Aşırı reklam içeren sitelerden ve ziyaretçilerine pop-up reklam gösteren sitelerden arama motorları hiç ama hiç haz etmezler.
Tüm bu açıklamalardan sonra söylemem gereken en önemli şey "içerik" kelimesidir. Arama motorları sayfanızın "ne kadar faydalı" olduğuyla ilgilenirler. Unutmayın, "ne kadar faydalı" sorusunun cevabıyla size olan ilgileri doğru orantılı olacaktır.

Yorumlar

Ad

AdSense Blogger CSS Nedir Paylasabildiklerim PHP SEO Teknoloji TeorikBilgiler Webmaster WordPress
false
ltr
item
Taha Çetiner: Google'da Zirveye Koşun !
Google'da Zirveye Koşun !
Bu yazımda Google için sıralamamıza doğrudan etki edebilecek kadar önem taşıyan site hızı, içerik kalitesi, tekil hit gibi etmenlerden bir kaçına değinmek istedim.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjqtRO3ktG0mt7ikTFjN-w3951G28OxkF3sE0Jnd_eJYk4CRKhLu462rBqkWhLNFkgORLzEL4Udw2RG7Z-L3QwZnVbZSg8-bcJmDQdAVPjvhje6hLS6qlYENRwu9l5TA5qOqqZqrhTJ_RU/s1600/googleda-zirveye-kosun.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjqtRO3ktG0mt7ikTFjN-w3951G28OxkF3sE0Jnd_eJYk4CRKhLu462rBqkWhLNFkgORLzEL4Udw2RG7Z-L3QwZnVbZSg8-bcJmDQdAVPjvhje6hLS6qlYENRwu9l5TA5qOqqZqrhTJ_RU/s72-c/googleda-zirveye-kosun.jpg
Taha Çetiner
https://tahacetiner.blogspot.com/2016/11/googleda-zirveye-kosun.html
https://tahacetiner.blogspot.com/
https://tahacetiner.blogspot.com/
https://tahacetiner.blogspot.com/2016/11/googleda-zirveye-kosun.html
true
146515384480327288
UTF-8
Herhangi bir içerik bulunamadı Tümünü göster Devamını Gör Cevapla Iptal Sil Yazar: Anasayfa Sayfalar Yazılar Tümünü Görüntüle Önerilenler Etiket Arşiv Ara Aradığınız kelime ile ilgili hiçbir içerik bulunamadı Anasayfaya Dön Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pzr Pzrts Salı Çarş Perş Cuma Cmrts Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık şimdi 1 dakika önce $$1$$ dakika önce 1 saat önce $$1$$ saat önce Dün $$1$$ gün önce $$1$$ hafta önce bir kaç hafta önce